Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Κωνσταντίνος Καρακατσιανόπουλος: «Αγωνιζόμαστε καθημερινά για τη δωρεάν δημόσια υγεία»!!!

Με εκατοντάδες προσλήψεις, ενίσχυση του στόλου και έμφαση στην περιφέρεια.


Ποια τα σχέδια εξυγίανσης της λειτουργίας του ΕΚΑΒ και ποια η σημερινή εικόνα του Κέντρου; Τι συμβαίνει με τις αεροδιακομιδές και ποιος ο σχεδιασμός για την κάλυψη περιοχών της επικράτειας που στερούνται υπηρεσίες άμεσης βοήθειας; Σε αυτά τα ερωτήματα απαντά μιλώντας στην «Αυγή» της Κυριακής ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Κωνσταντίνος Καρακατσιανόπουλος και μιλάει για τις γραφειοκρατικές αντιστάσεις του συστήματος.
Ποια η εικόνα του ΕΚΑΒ όταν αναλάβατε τη διοίκησή του;
Ήταν ανισομερώς στελεχωμένο, με έμφαση κυρίως σε μεγάλες πόλεις. Σε περιφερειακούς τομείς υπήρχαν δραματικές ελλείψεις με τα νησιά να έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα και ειδικά το αρχιπέλαγος.
Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την πρόσληψη 186 ατόμων από τον Ανδρέα Ξανθό, όσο ήταν αναπληρωτής υπουργός, με αποτέλεσμα τον Ιανουάριο του 2016 να δεχθούμε μια ισχυρή υποστήριξη από προσωπικό. Στην Αθήνα, που είναι και το μεγαλύτερο παράρτημα της Ελλάδας, προσελήφθησαν 89 άτομα. Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαδικασίες για να προσλάβουμε ακόμη 140 άτομα μέσω ΑΣΕΠ. Εκκρεμούν ακόμη 26 προσλήψεις από τον ΟΑΕΔ και έχουμε κάνει δύο προκηρύξεις για εσωτερική ενδυνάμωση. Προσλήψεις είχαν να γίνουν στο ΕΚΑΒ από το 2010.
Προσπαθούμε να πάνε ασθενοφόρα σε περιοχές όπου μέχρι σήμερα δεν είχαν παρουσία του ΕΚΑΒ, όπως η Θάσος. Μέσω του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το προσφυγικό έχουμε πάρει 40 θέσεις και τον περσινό Νοέμβριο τρέξαμε ένα πρόγραμμα με περίπου 70 θέσεις στα νησιά του αν. Αιγαίου που δέχθηκαν τη μεγαλύτερη πίεση του προσφυγικού.
Σοβαρές ελλείψεις έχουν καταγραφεί και στον στόλο του ΕΚΑΒ.
Παραλάβαμε έναν στόλο γηρασμένο, με 400-600 χιλιάδες χιλιόμετρα. Το ΕΚΑΒ είχε να προμηθευτεί οχήματα από το 2004. Οι διάφορες προσπάθειες που έγιναν κατά καιρούς κατέληξαν στον γνωστό διαγωνισμό που ήταν εξ αρχής κακά σχεδιασμένος. Ουσιαστικά επρόκειτο για δύο διαγωνισμούς, έναν για 186 και άλλο για 113 ασθενοφόρα.
Καταφέραμε να πάρουμε τα 90 από τα 186 με φοβερές γραφειοκρατικές αντιστάσεις. Μερικές φορές μου δόθηκε η εντύπωση ότι κάποιοι μέσα από διάφορες υπηρεσίες δεν ήθελαν να τα πάρουμε, πιθανώς ακόμη και μέσα από το ΕΚΑΒ. Ξεκινήσαμε άμεσα και την επικαιροποίηση των τεχνικών προδιαγραφών του 2007 για να τρέξει και ο επόμενος διαγωνισμός και τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο έγκρισης. Έχουμε ανοίξει και το φάσμα των οχημάτων που θα προμηθευτούμε, ασθενοφόρα μικρού όγκου, για πόλεις με χωροταξικές ιδιαιτερότητες, παραδοσιακούς οικισμούς κ.λπ.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν οι αεροδιακομιδές με αφορμή την τροπολογία του Υπ. Υγείας.
Περί τα τέλη της δεκαετίας του 1990 ξεκίνησε το τμήμα αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ. Στήθηκε μια συνεργασία με έναν ιδιωτικό φορέα, ο οποίος εκμεταλλευόταν τα 5 ελικόπτερα που είχε διαθέσει το υπουργείο Υγείας στο ΕΚΑΒ. Για διάφορους λόγους, κατέπεσαν τα τρία εξ αυτών, με τραγικό απολογισμό 14 χαμένες ζωές. Το ένα αγοράστηκε ξανά από την ασφαλιστική εταιρεία, τα άλλα δύο αποζημιώθηκαν. Η αλήθεια είναι ότι στο υπουργείο ψάχνουν αυτή τη στιγμή να βρουν πού πήγαν αυτές οι αποζημιώσεις και δεν μπορούν να βρουν στοιχεία.
Έμεινε το ΕΚΑΒ να έχει έναν στόλο μόνο τριών ελικοπτέρων Α109. Το τμήμα αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ επιχειρεί με εναέρια μέσα κυρίως της Πολεμικής Αεροπορίας, του Πολεμικού Ναυτικού, του Λιμενικού, της Αεροπορίας Στρατού, του Πυροσβεστικού Σώματος κ.λπ. Κι αυτό επειδή τα τρία εναπομείναντα ελικόπτερα άρχισαν σταδιακά να καθηλώνονται. Το πρώτο καθηλώθηκε το 2008, το δεύτερο το 2012 και το τρίτο τον Σεπτέμβριο του 2015.
Ο κύριος λόγος ήταν ότι οι κινητήρες έχουν φτάσει έναν αριθμό ωρών πτήσης και σύμφωνα με τους κανόνες συντήρησης χρειάζονται ολική επισκευή και καταβάλλουμε τεράστιες προσπάθειες για να γίνει αυτό, που εκκρεμεί από το 2008. Συνεχίζουμε και πετάμε, διευρύνουμε και τη δράση.
Όπως έγινε στη Σύρο με την έναρξη της μόνιμης βάσης διακομιδών.
Έχει διατεθεί ένα ελικόπτερο και θα καλύπτει όλες τις Κυκλάδες. Η συγκεκριμένη βάση μειώνει κατά μία ώρα τον χρόνο πρόσβασης στο περιστατικό από την αντίστοιχη βάση αεροδιακομιδών της Ελευσίνας. Τώρα κάθε περιστατικό θα πηγαίνει στο νοσοκομείο της Σύρου, που θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο για να μη χρειάζεται να φεύγουν τα περιστατικά στην Αθήνα.
Αυτό συνεπάγεται μια εξοικονόμηση της τάξεως των 3.500 - 4.000 ευρώ ανά πτήση. Μην ξεχνάμε ότι το κόστος αεροδιακομιδών αυτή τη στιγμή είναι γύρω στα 11 εκατομμύρια τον χρόνο, ενώ το κόστος των πλωτών διακομιδών που γίνονται κυρίως στα νησιά είναι 1,5 - 2 εκατομμύρια.
Συνδικαλιστές κάνουν λόγο για ιδιωτικοποίηση του ΕΚΑΒ.
Διάφοροι συνδικαλιστές του ΕΚΑΒ, συνεπικουρούμενοι από συνταξιούχους και από μέλη της ΠΟΕΔΗΝ και της ΑΔΕΔΥ, εισέβαλαν με τραμπούκικο τρόπο στο γραφείο της διοίκησης. Όλη αυτή η υπόθεση ξεκίνησε από την κατάθεση τροπολογίας του υπουργείου Υγείας με την οποία δίνεται η δυνατότητα στο ΕΚΑΒ να εισπράττει από τον ΕΟΠΥΥ γύρω στα 12 εκατ. ευρώ τον χρόνο προκειμένου να εξοφλεί τιμολόγια σε όσους κάνουν εναέριες και πλωτές διακομιδές.
Ο νόμος που τροποποιήθηκε ήταν ο 2733 του 1999, ένας νόμος 17 ετών. Σε αυτό το άρθρο υπάρχει μια διάταξη που παρέμεινε, σχετικά με τη δυνατότητα του ΕΚΑΒ να συνάπτει συμβάσεις με εταιρείες για διακομιδές. Οι συνδικαλιστές όφειλαν να γνωρίζουν ότι υπάρχει αυτή η διάταξη εδώ και 17 χρόνια, πιάστηκαν αδιάβαστοι και ανεπαρκείς στα καθήκοντά τους. Αλλιώς γιατί επί 17 χρόνια δεν έλεγαν τίποτε γι' αυτό το ζήτημα;
Επίσης, πριν από μερικές μέρες, έγινε μια κινητοποίηση από το σωματείο εργαζομένων του ΕΚΑΒ Αθηνών, με τη συμμετοχή 15-20 ασθενοφόρων, όταν την εντολή για την κίνησή τους δίνει το συντονιστικό κέντρο και μόνο. Συνειδητοποιήσαμε ότι πολλοί συνάδελφοι δεν ξέρουν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις δεν είναι νομικά κατοχυρωμένοι αν συμβεί κάτι στο ασθενοφόρο. Θεωρήσαμε λογικό και σκόπιμο να ενημερώσουμε τους συναδέλφους, ωστόσο, σκοπίμως θεωρώ, κάποιοι εξέλαβαν ως τρομοκρατία τα προαναφερθέντα.
Σε τοποθέτησή του στο κανάλι «Ε» ο αντιπρόεδρος του ΕΚΑΒ Μ. Μυλωνάς καταλόγισε σε συνδικαλιστή του Κέντρου ότι δεν έχει εργαστεί ούτε μια ημέρα, με τον τελευταίο να απαντά ότι πήρε μαζεμένες όλες τις άδειές του.
Υπάρχει συνδικαλιστική αριστοκρατία με προνόμια. Παίρνοντας ως αφορμή το ότι κατηγορήθηκα πως έχω κι εγώ πάρει μέρος σε αντίστοιχη κινητοποίηση με ασθενοφόρα, θέλω να πω δυο πράγματα: Καταρχάς υπήρξα συνδικαλιστής στο ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης για πολλά χρόνια. Η φωτογραφία που δημοσιοποιήθηκε με δείχνει να περπατάω δίπλα σε ένα ασθενοφόρο, σε μια κινητοποίηση όπου συμμετείχα ως απλός εργαζόμενος, ως όφειλα. Προκαλώ από το 2010 μέχρι το 2015 να δούμε πόσες μέρες απεργιών δήλωσα απεργία και πόσοι από τους συνδικαλιστές δήλωναν ρεπό, άδεια κλειστού χώρου, διότι τα πληρώματα των ασθενοφόρων, εκτός από τις 25 μέρες άδειας, δικαιούνται και 10 μέρες τον χρόνο ακόμη, πόσοι σε ημέρες απεργιών δήλωναν κανονική άδεια, ή δεν συμμετείχαν, ή δήλωναν συνδικαλιστική άδεια.
Νομίζω ήταν διαφωτιστική η συζήτηση που έγινε με τον αντιπρόεδρο στην εκπομπή του κ. Ευαγγελάτου ξεγυμνώθηκε πραγματικά η στάση ορισμένων που εισπράττουν 500 ευρώ το έτος επίδομα στολής και ποτέ δεν τη φορούν.
Εμείς καταβάλλουμε τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να συμμαζέψουμε την κατάσταση προς όφελος της δωρεάν δημόσιας υγείας με ταξικό πρόσημο, να διευρύνουμε ακόμη περισσότερο τη δωρεάν δημόσια υγεία, ακόμη και σε τομείς που σήμερα έχουν κατακτηθεί από τον ιδιωτικό τομέα.
ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου